måndag 3 oktober 2011

Lycka på Ica Maxi!

I vanliga fall handlar vi alltid på Willys, men idag så åkte jag med en kompis till Maxi istället och oj vad jag kom hem med goda grejer! För det första så var deras hylla så mycket större än den på Willys och det fanns massor av nya produkter som jag inte sett innan. När jag sen var borta vid brödfrysen så satt det en skylt på där det stod "Nyhet, nu finns vårat egna glutenfria bröd vid bageriet!" Efter lite letande så hittade jag mycket riktigt hembakat färskt bröd som dom bakat själva. En limpa fick följa med hem och ett paket musli som stod borta på hyllan.
Och nu till själva grejen: OJ SÅ GOTT DET VAR! Det var det godaste brödet jag ätit på länge! Och jag kan inte förstå hur brödet lyckas vara så mjukt och saftigt, inte det minsta smuligt och torrt trots att det bakades för tre dagar sen. Tryckte i mig halva limpan och vanlijyoghurt med muslin tills jag fick ont i magen. Muslin var också väldigt god, och söt, var nog en hel del socker i den.. Smakade som Start! enligt Simon.





Brödet ser ganska trist ut, men inte då! 

Imorgon tänkte jag berätta om hur det gick i Paris! :)

2 kommentarer:

  1. Vilken Maxi är det?
    Min Maxi har nästan inget alls :(

    SvaraRadera
  2. Det är i Växjö :)Verkligen jättebra utbud!
    Vad synd :( Men man brukar kunna säga till om det är något man vill att dom ska ta in i sortimentet :)

    SvaraRadera