måndag 26 september 2011

Glutenfri fläskpannkaka

För några dagar sen så gjorde vi fläskpannkaka. Det borde vi verkligen göra oftare för det så så gott och något av det enklaste man kan göra. Det är så skönt med mat som man bara ställer in i ugnen.. :) Den blir rätt platt, inte sådär fluffig som vanlig fläskpannkaka blir. Men god ändå! Jag ska pröva att ha i lite bakpulver i nästa gång så kanske den blir lite bättre.. Update! I med en tsk bakpulver och pannkakan blir fluffig och fin!

Du behöver:
3 ägg
3dl mjöl (jag använde finax röda paket)
5 dl mjölk
1 tsk bakpulver
ev lite salt
ett paket tärnat fläsk

Såhär gör du:
Börja med att steka fläsket så det blir lite knaprigt. Vispa under tiden ihop pannkakssmeten. Häll i en form och sprid över fläsket. In i ugnen på 225 grader i ca 30 minuter. Färdigt!
Mycket enklare kan det ju inte bli?




Servera med lingonsylt och rivna morötter :)

3 kommentarer:

  1. Lagade denna efter ditt recept, blev jättegott!=)

    /Hanna
    http://hskoog.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Riktigt bra. Måste ha gjort detta recept 20 ggr nu. Jag kör i bakplåt med bakplåtspapper. Använder mig av två pkt tärnat bacon som jag kör 10 min på 225 grader i ugnen innan jag häller över smeten.

    SvaraRadera