söndag 23 oktober 2011

Gino med Marabou Daim och glass

Jag är en riktig sucker för efterrätter... Hur mätt jag än är efter att ha ätit så får det alltid plats med efterrätt? Och inte lite heller, jag och Simon åt upp hela formen! Men det går ju bara inte att låta bli, för vem kan motstå massa god frukt och bär, gratinerade med choklad och sen kall vaniljglass till? Omöjligt!
Gino ska ju egentligen vara frukt med vit choklad, men blev en annan variant denna gången. Stod och valde vid chokladhyllan och bestämde mig för Marabou daim. Blev riktigt bra, gott med krispet!

Du behöver:
Ananas
Jordgubbar
Apelsin
Banan
Mango
100 gram Marabo Daim ( Jag hade köpt en stor chokladkaka först men råkade visst äta upp halva först... Oops..)
1 pkt vaniljglass

Gör såhär:
Skär frukterna i lika stora bitar och lägg i en ugnssäker form. Hacka eller riv chokladen och strö över. Grädda i ugnen på 225 grader i 10 minuter.






Servera med kall vaniljglass och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar